דף הביתאודותמוצריםלקוחותצור קשראנגלית
מוצרי פרסום

מוצרי פרסום הוא תחום מאוד כללי. מוצרי פרסום מופיעים בכמאות צורות וגוונים שונים, ולהם מטרות רבות ושונות. באופן כללי, המטרה הכוללת של מוצרי פרסום הייתה תמיד היא לקדם שם של חברה או מוצר כלשהו תוך העשרת הקופה של אותה חברה. למשל, כשפרארי מוכרת כובע אדום עם סמלה עליו, היא מקדמת גם את שמה והופכת אותו ליוקרתי יותר בעיני הקונה הפוטנציאלי, גם מפרסמת את עצמה בעיני האנשים שעשויים לראות את הכובע על ראשו של קונה או על ראשו של מי שהקונה הביא לו את הכובע, וגם משלשלת לקופתה כספים עקב מכירת הכובע. הסיפור של מוצרי פרסום הפך לתשתית כלכלית של ממש בעולם הספורט לדוגמא. כיום, כשאוהדים נכנסים אל אצטדיון או אל היכל, הם לרוב מכוסים מכף רגל ועד ראש באותם מוצרי פרסום של קבוצתם אותה הם אוהדים ומבקשים לייצג. דמיינו לכם חמישה רבבות של אוהדים שרכשו חולצת של המועדון במחיר של מאה דולר (מחיר הגיוני בימים אלה) במיוחד עבור המשחק, ותקבלו חמש מליון דולר לקופתה של הקבוצה. בהחלט מחיר מכובד שיכול לתרום רבות לעמודת הרווחים בתחשיב הכלכלי של הקבוצה.

 
הרווח הכלכלי הגלום במוצרי פרסום

קבוצות ספורט ברחבי העולם חולבות אוהדים מכספם בעזרת כספי פרסום. במילה "לחלוב" אפשר להבין לא נכון כי קבוצות הספורט גוזלות את כספי האוהדים בזדון בעזרת מוצרי פרסום, אך זוהי לא הכוונה. הכוונה היא לניצול של אפשרות כלכלית ולעזרה אדירה לקבוצה. אוהדי הקבוצה יודעים שבכך שהם רוכשים מוצרי פרסום של קבוצתם הם תורמים לה רבות. לעיתים הקבוצות מבססות את תקציבן על כספים שיכנסו ממכירתם של מוצרי פרסום של הקבוצה- כובעים, צעיפים, חולצות, מכנסיים, סוודרים, דגלים, בובות, כדורים, מצעים, שומרי מסך לפלאפון ועוד ועוד. כשחושבים על קבוצות כגון קבוצת הכדורגל צ'לסי המכובדת, או קבוצת הכדורסל האמריקאית בוסטון סלטיקס, שלהן בסיס אוהדים אדיר בגודלו, זה רק הגיוני לבסס חלק מהתקציב של הקבוצה  על מכירת מוצרי פרסום, שברור שאוהדים ירכשו. כשיש כזה מגוון של מוצרי פרסום וכל כך הרבה אוהדים אין ממש הגיון שהם לא ירכשו.

 
מוצרי פרסום מזויפים

הבעיה עם מוצרי פרסום מתחילה כצצים זיופים. הכוונה היא מוצרי פרסום שנושאים שם של קבוצה כלשהי אך לא יוצרו על ידה והכסף ממכירתם לא נכנס ישירות לקופתה. שווקים שלמים בטורקיה, בתאילנד ואפילו בישראל (ובעצם בכל העולם) מלאים עד אפס מקום ומוצפים עם מוצרי פרסום מזויפים, שיוצרו או יובאו ממקומות שעשו זו בצורה לא חוקית. רובם המכריע של אותם מוצרי הפרסום מזויפים עשוי מחומרים לא איכותיים בהשוואה למוצרי פרסום המקוריים של הקבוצה, ולכן (בין השאר) הם גם הרבה יותר זולים לייצור בהשוואה עם מוצרים פרסום מקוריים של הקבוצה ולכן הרווח הנגזר ממכירתם עולה. לקבוצות אין באמת דרך להלחם באותם יצרנים, המייצרים בשמן מוצרי פרסום זולים, באיכות גרועה וגוזלים את כל הכסף שהורווח ממכירתם. כל שהן יכולות לעשות הוא לקוות שאוהדיהן ידבקו אל מוצרי פרסום מקוריים, מתוך האמונה שהאוהדים יעדיפו להוציא יותר כסף מהארנק ולתרום לקבוצתם מאשר לחסוך כמה דולרים על חשבון קבוצתם אותם הם מעריכים ומוקירים, ולכן ירצו לרכוש מוצרי פרסום מקוריים בלבד.